Stowarzyszenie Przyjaciół Szkół Katolickich otrzymało grant na realizację projektu pn. „ASPE w Stowarzyszeniu Przyjaciół Szkół Katolickich”, który jest realizowany w Katolickiej Szkole Podstawowej Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich z Oddziałami Integracyjnymi im. Stefana kardynała Wyszyńskiego w Czerwiennem, dla której jest organem prowadzącym, o numerze 390/II (numer wniosku) w ramach II. Osi Priorytetowej: Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu grantowego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 nr POWR.02.10.00-00-1004/20-00. Projekt jest realizowany w oparciu o umowę o dofinansowanie projektu grantowego 106/ASPE/2022, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, zawartą w dniu 19 sierpnia 2022 r. pomiędzy Stowarzyszeniem Przyjaciół Szkół Katolickich z siedzibą w Częstochowie, a Fundacją Edukacyjną ODiTK z siedzibą w Gdańsku.
Grant ten zostaje wykorzystany na pokrycie kosztów zatrudnienia w szkole trzech asystentów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ASPE) na okres 10 miesięcy. Projekt jest realizowany w okresie od 20 sierpnia 2022 r. do 30 czerwca 2023 r.
Wartość projektu i wysokość dofinansowania wynosi 91.901,60 złotych (słownie zł: dziewięćdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset jeden zł 60/100). Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wsparcie bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć w zakładce na stronie: http://asystentspe.pl/
Celem projektu jest poprawa dostępności usług edukacyjnych dla uczniów/uczennic o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dzięki wypracowaniu standardu świadczenia usług asystenckich w przedszkolach i szkołach na wszystkich poziomach, prowadzących oddziały ogólnodostępne, z wyłączeniem szkół specjalnych. Najważniejszym celem całego cyklu szkoleń jest zbudowanie u przyszłych ASPE świadomości celu edukacji włączającej, która ma za cel wspieranie potencjału rozwojowego ucznia i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz w środowisku społecznym. Przy tak postawionym celu oczywistym jest, że obszarem oddziaływania ASPE są: działania wspierające ogólne funkcjonowanie ucznia w szkole i szeroko pojęta współpraca z nauczycielami i specjalistami oraz wspólne planowanie wsparcia dla ucznia. ASPE nie powinien być traktowany jako osoba, która wyręcza dziecko/ucznia z jego własnej aktywności. Zakłada się, że rolą ASPE jest stopniowe przygotowywanie dziecka/ucznia do możliwie samodzielnego rozwiązywania problemów i poszerzania pola niezależności od innych.
Partnerzy : Fundacja Edukacyjna ODITK, Fundacja Fundusz Współpracy, Stowarzyszenie Sztuka Włączania, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
bł. Stefan kard. Wyszyński
34-407 Czerwienne
Czerwienne 245