logo_spsk4.png

Blog

Dyrekcja Katolickiej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi SPSK w Czerwiennem informuje, że zakończenie roku szkolnego 2019/2020 zorganizowane będzie w następujący sposób:

- przedszkole i oddziały przedszkolne (klasy 0) oraz klasa IB spotykają się na Mszy św. dnia 25 .06. 2020 r. o godzinie 12.00. Po Mszy św. nastąpi spotkanie z wychowawcami i rozdanie dyplomów oraz nagród.

- klasy: I A, II A, II B oraz III spotykają się na Mszy św. dnia 26 .06. 2020 r. o godzinie 9.00. Po Mszy św. nastąpi spotkanie

z wychowawcami i rozdanie dyplomów oraz nagród.

- klasy: IV - VII spotykają się na Mszy św. dnia 26 .06. 2020 r.

o godzinie 10.30. Po Mszy św. nastąpi spotkanie

z wychowawcami i rozdanie dyplomów oraz nagród.

- klasy: VIII i klasy szkół zawodowych spotykają się na Mszy św. dnia 26 .06. 2020 r. o godzinie 12.00. Po Mszy św. nastąpi spotkanie z wychowawcami i rozdanie dyplomów oraz nagród.

Drogie Dzieci!

Z okazji Dnia Dziecka

z całego serca życzymy wszystkim – tym dużym i małym

spełnienia marzeń, wielu sukcesów,

rozwijania pasji i talentów,

niesamowitych przygód,

oraz samych słonecznych i szczęśliwych dni

w gronie przyjaciół i rodziny,

a przede wszystkim błogosławieństwa Bożego

i opieki Matki Bożej.

 

 

Dyrekcja wraz z gronem pedagogicznym oraz pracownikami Katolickiej Szkoły Podstawowej SPSK z Oddziałami Integracyjnymi im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Czerwiennem

 

View the embedded image gallery online at:
http://spskczerwienne.pl/index.php/news#sigFreeIdb34b2a7ea7

„Zanim stąd odejdę, proszę was...
- abyście nigdy nie zwątpili i nie znużyli się, i nie zniechęcili,
- abyście nie podcinali sami tych korzeni, z których wyrastamy.
Proszę was:
- abyście mieli ufność nawet wbrew każdej swojej słabości,
abyście szukali zawsze duchowej mocy u Tego,
u którego tyle pokoleń ojców naszych i matek ją znajdowało,
- abyście od Niego nigdy nie odstąpili,
- abyście nigdy nie utracili tej wolności ducha,
do której On "wyzwala" człowieka,
- abyście nigdy nie wzgardzili tą Miłością, która jest "największa",
która się wyraziła przez Krzyż, a bez której życie ludzkie
nie ma ani korzenia, ani sensu.”

Jan Paweł II

Drodzy Państwo,

 

Każdy z nas w inny sposób zmaga się z obecną sytuacją wywołaną epidemią koronawirusa. Niepewność,  ograniczenie kontaktów, izolacja - To wszystko powoduje że odczuwamy lęk,  niepokój i złość. Emocje przeżywają również nasze dzieci bez względu na wiek. O czym trzeba pamiętać w obecnych okolicznościach?

 

  1. Istotny jest stworzenie dziecku możliwości zadawania pytań. Niewskazane jest jednak poruszanie trudnego tematu,  jeśli dziecko nie wykazuje do tego gotowości.
  2. Ważne,  aby udzielane przez rodziców informacje były prawdziwe, pochodziły
    z wiarygodnych źródeł, obalały plotki i mity jakie docierają do dzieci. 
  3. Forma oraz treść  przekazywanych informacji powinna być dostosowana do wieku, potrzeb i możliwości poznawczych dziecka.
  4. Dzieci mogą troszczyć się zarówno o siebie,  jak i o krewnych i przyjaciół. Trzeba im więc uświadamiać, że osoby chorujące na koronawirusa uzyskają niezbędne, fachowe wsparcie.
  5. Niektóre dzieci nie będą wykazywały zainteresowania bieżącymi wydarzeniami, podtrzymując swoje codzienne aktywności. Warto im na to pozwolić, 
    z uwzględnieniem wskazań prozdrowotnych i profilaktycznych.
  6. Warto dbać o to,  by nie przenosić na relacje z dzieckiem swych lęków  i obaw, także zniecierpliwienia i rozdrażnienia zaistniałą sytuacją. 

 

Jeśli potrzebują Państwo  pomocy lub wsparcia w sprawie waszego dziecka zapraszam do
e-współpracy poprzez kontakt telefoniczny  500 325 481  lub za pośrednictwem e-maila  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Jestem do państwa dyspozycji w godzinach pracy szkoły.

 

 

Pedagog szkolny

mgr Katarzyna Chowaniec

 

Informacja dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 26 marca 2020 r.dotycząca próbnego egzaminu ósmoklasisty

Uprzejmie informuję, że Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz okręgowe komisje egzaminacyjne udostępnią materiały do przeprowadzenia próbnego egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki oraz języków obcych nowożytnych (angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego).

 

Zainteresowane szkoły będą mogły przeprowadzić próbę od 30 marca do 1 kwietnia br.

 

Materiały obejmą zarówno arkusze w wersji standardowej, jak i te dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl)

oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych w następujących terminach:

- 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski

- 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka

- 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne.

Zasady oceniania rozwiązań zadań zostaną w pierwszej kolejności przekazane wyłącznie dyrektorom szkół podstawowych, w których w 2020 r. jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, za pośrednictwem systemu informatycznego SIOEO. Uprzejmie proszę Państwa Dyrektorów o udostępnienie tych dokumentów (np. e-mailem) nauczycielom, którzy podejmą decyzję o ocenieniu prac przesłanych przez uczniów. Zasady oceniania zostaną zamieszczone 8 kwietnia br. na stronie internetowej CKE.

Zachęcamy do tego, aby szkoły, które zechcą wziąć udział w próbnym egzaminie, przekazały uczniom informację o terminie jego przeprowadzenia. Wskazane jest, aby uczniowie – po pobraniu materiałów ze strony CKE lub wybranej OKE – rozwiązali zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania w ustalonej przez szkołę/nauczyciela formie, np.

- w odrębnie stworzonym pliku w edytorze tekstów, numerując kolejno rozwiązywane zadania;

-na wydruku – należy jednak pamiętać, że nie każdy uczeń dysponuje w domu drukarką;

- korzystając z „zeszytu rozwiązań”, który będzie zamieszczony na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie – po wydrukowaniu);

- na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.

Proponujemy również, aby uczniowie przesłali swoje rozwiązania do nauczycieli (np. e-mailem w formie uzupełnionych plików lub zdjęć/skanów poszczególnych kartek rozwiązań), którzy – korzystając ze szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań – będą mogli te odpowiedzi sprawdzić i ocenić oraz przekazać uczniom informację zwrotną, np.

-w postaci krótkiego komentarza w e-mailu;

-podczas spotkania on-line – indywidualnego albo z grupą;

- w postaci komentarzy w pliku – w przypadku, jeśli uczeń przesłał odpowiedzi w pliku edytowalnym.

Jeżeli nie będzie to możliwe, można rozważyć przekazanie zbiorczej informacji wszystkim uczniom (np. prowadząc z uczniami „rozmowę” w formie tworzonego wspólnie dokumentu na jednej z dostępnych platform umożliwiających wspólną pracę) już po ogłoszeniu zasad rozwiązań zadań na stronie CKE (8 kwietnia br.).

Uprzejmie proszę dyrektorów szkół o zadbanie o to, aby w próbnym egzaminie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, którzy wyrażą taką chęć. Jeżeli dany uczeń nie ma w domu dostępu do internetu, należy rozważyć możliwość przekazania mu arkuszy w formie wydruków lub przygotowanie wydruków do odbioru w szkole.

Przeprowadzenie próbnego egzaminu ósmoklasisty jest dobrowolne. Proponuję, aby próbny egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu (np. godzina rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów), choć mam pełną świadomość, że w warunkach domowych może to być trudne do zrealizowania. Egzamin ten jest organizowany przede wszystkim dla uczniów – odpowiedzialność za samodzielność pracy leży po ich stronie.

Próbny egzamin ósmoklasisty powinien być przeprowadzany wyłącznie w celu informacyjnym (tj. danie uczniom kolejnej szansy pracy z arkuszem egzaminacyjnym w czasie przeznaczonym na rozwiązanie zadań na egzaminie) oraz diagnostycznym (tj. zidentyfikowania wiadomości i umiejętności, które dany uczeń opanował już w stopniu zadowalającym, oraz wiadomości i umiejętności, które wymagają jeszcze doskonalenia). Centralna Komisja Egzaminacyjna za nieuzasadnione uważa wystawianie ocen cząstkowych na podstawie uzyskanych przez danego ucznia wyników egzaminu próbnego z poszczególnych przedmiotów.

Szczegółowe informacje o egzaminie ósmoklasisty dostępne są na stronach internetowych CKE

(www.cke.gov.pl) oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych. Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele mogą z tych stron nieodpłatnie pobrać:

- informatory o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów;  

-przykładowe arkusze egzaminacyjne z poszczególnych przedmiotów;  

-arkusze pierwszego próbnego egzaminu ósmoklasisty;  

- arkusze egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w 2019 r.;  

-osiem zestawów zadań, zawierających wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienia rozwiązań zadań i przykładowe realizacje odpowiedzi w zadaniach otwartych;

-  filmy o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów.  

 

dr Marcin Smolik

dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

 

Zasady bezpiecznego korzystania z internetu

 

  1. Chroń swoją prywatność w sieci. Nie podawaj w internecie swoich danych takich jak imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres mailowy, nazwa szkoły oraz innych informacji, które mogą wpłynąć na ustalenie twojej tożsamości (dotyczy to również danych twoich rodziców, rodzeństwa itp.).
  2.  Nie wysyłaj swoich zdjęć. Nie wysyłaj zdjęć innych. Posługuj się pseudonimem.
  3. Chroń swoje hasła, konta na serwisach społecznościowych.
  4. Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.
  5. Szanuj innych użytkowników sieci i prawo własności.
  6. Otwieraj wiadomości tylko od znajomych, unikaj klikania w nieznane linki, załączniki.

Pamiętaj: wirusy mogą zamienić Twój komputer w serwer, z którego  ktoś nieznajomy będzie mógł  korzystać.

  1. Sprawdzaj czy strony, do których chcesz się zalogować mają zabezpieczenie SSL.
  2. Wyznacz sobie limit na czas wolny spędzany w sieci.
  3. Nie odpowiadaj na wiadomości, które Cię zawstydzają, budzą Twój lęk. Gdy otrzymasz taką wiadomość, poinformuj o tym rodziców lub inne osoby dorosłe, którym ufasz.
  4. Rozmawiaj z rodzicami o internecie. Informuj ich o wszystkim, co Cię niepokoi.
  5. Uważaj na czaty. Często są wykorzystywane przez oszustów do poszukiwania ofiar.

Pamiętaj: osoba po drugiej stronie nie musi być tym, za kogo się podaje.

  1. Unikaj umawiania się z osobami poznanymi w internecie. Zawsze porozmawiaj z rodzicami, jeżeli chcesz odbyć takie spotkanie.
  2. Jeśli jesteś ofiarą cyberprzemocy, nie utrzymuj kontaktu ze sprawcą, nie kasuj dowodów i pokaż je osobie dorosłej.
  1. Jeśli jesteś świadkiem przemocy w sieci, poinformuj dorosłych.

 

Polecane strony internetowe dotyczące bezpieczeństwa w sieci:

http://www.sieciaki.pl/ ,   http://www.dzieckowsieci.pl/

http://www.helpline.pl/  ,      http://www.dyzurnet.pl/

http://dbi.pl/  ,     http://www.safeinternet.pl/